niedziela, 1 września 2013

Ciekawe słówka (cz. 13)

flanieren – spacerować, przechadzać się

Gestern bin ich in der Stadt flaniert, weil ich nichts Besonderes zu tun hatte. - Wczoraj przechadzałam się po mieście, bo nie miałam nic specjalnego do roboty. 

der Ami - skrót od "der Amerikaner", często stosowany 

In dieser Region von Europa leben ziemlich viele Amis. - W tym regionie Europy żyje stosunkowo wielu Amerykanów. 

frankiert - z nalepionym znaczkiem, dot. listów 

Hierhin wirft man frankierte Briefe. - Tutaj wrzuca się listy z nalepionymi znaczkami. 

sich verzetteln - rozdrabniać się 

Du machst zu viele Sachen auf einmal, du darfst dich nicht verzetteln. - Robisz zbyt wiele rzeczy naraz, nie wolno ci się rozdrabniać. 

sich übernehmen - przeliczać się, brać na siebie zbyt wiele 

Statt sich zu erholen, übernimmt sie sich jeden Tag auf Arbeit. - Zamiast odpoczywać, bierze na siebie zbyt dużo codziennie w pracy. 

eine unterdrückte Nummer - zastrzeżony numer 

Sie hat leider eine unterdrückte Nummer. - Ona ma niestety zastrzeżony numer. 

alle Jubeljahre - bardzo rzadko 

Meine Verwandte kommt mich alle Jubeljahre besuchen. - Moja krewna bardzo rzadko przychodzi mnie odwiedzić. 

1 komentarz:

  1. Z podanych słówek nie kojarzyłam "flanieren". Cóż, człowiek uczy się całe życie :)



    http://www.niemieckasofa.pl

    OdpowiedzUsuń