sobota, 2 listopada 2013

Kilka słówek

radeln – jeździć na rowerze

Jeden Tag radle ich zum Bäcker.

freudlos – smutny

Als ich erfuhr, dass sein Dasein so freudlos ist, beschloss ich, ihm zu helfen.

besoffen – zalany, upity

Nach der langen Party war er total besoffen.

betrunken – pijany, nietrzeźwy

Vor Begeisterung war ich wie betrunken.

angetrunken – podpity

Die Polizei hat den angetrunkenen Fahrer festgenommen.

echt – autentyczny, prawdziwy

Unsere Freundschaft ist echt.

aufgesetzt – nienaturalny, nieprawdziwy, fałszywy

Ihr Lächeln war aufgesetzt.

eingespielt – zgrany

Meine Klasse in der Oberschule war nie eingespielt. 

Ich freue mich, dass unser Team so eingespielt ist. 

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię te Twoje wpisy ze słówkami, zawsze się znajdzie coś, czego nie znałam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :)
    Chodzę do drugiej klasy gimnazjum i nie ukrywać, że niemiecki do jeden z najmniej lubianych przeze mnie przedmiotów. Szorstki, a na dodatek całkiem niezrozumiały. Uczę się od sześciu lat, a jedyne co umiem to się przedstawić. Tak się składa, że moja nauczycielka już sama nie wie, czy stawiać uwagi, czy na nas wrzeszczeć, bo i tak na nic to się nie zda. Ostatnio pytała z biernika i celownika (?) i posypało się kilka jedynek. Odbiegam trochę od tematu, przepraszam. W każdym razie chciałam ci podziękować za ten blog, bo czasami jak kilkanaście razy przeczytam jakiś post stąd na przykład z gramatyki to już zaczyna mi coś świtać. Może dzięki Twoim notkom wyciągnę trzy na koniec ^^ Pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś miała taką fajną nauczycielkę jak ja, to byś się nauczyła :)
      Z jednej strony rozumiem, że Twoja nauczycielka może czuć się bezradna, ale tak samo mogliby się czuć nauczyciele niektórych trudnych przedmiotów.

      Cieszę się, że mój blog Ci się podoba. Niedługo chciałabym napisać o tym, dlaczego warto uczyć się niemieckiego, bo warto :)

      Usuń